Hjärtebarnslaget

Under helgen anordnade Sölvesborgs GK välgörenhetstävlingen ”Hjärtebarnsslaget” tillsammans med en av våra samarbetspartners och tävlingssponsor Advokatbyrån Mats Lind AB. Tävlingsintäkter, sidotävling och donationer gjorde att vi tillsammans samlade vi in 40 000 kr till förmån för Hjärtebarnsfonden, att användas i deras arbete att stötta både forskningen, drabbade barn och deras familjer. Checken överlämnades till Hjärtebarnsfondens insamlingschef Billy Ydefjäll av vår vice ordförande Mats Lind och dottern Millie. Ett stort tack till alla deltagare för deras bidrag och för en lyckad tävling!

Ett stort grattis till vinnarna av själva tävlingen, Kristina Dahl Sölvesborgs GK/Rasmus Olander Saxnäs GK, som slutade på en totalscore om 60,4 samt till vinnaren av närmast hål Lars Persson Araslövs GK, 48 cm. Vi tackar Advokatbyrån Mats Lind AB för det fina prisbordet. Därutöver ett tack till Erik Fredriksen Wittsjö GK för den fina gesten att ordna fram två extrapriser från BrilliantCARE Sweden AB.

Som en del av helgens tema hade vi även besök av medlemmar från Hjärtebarnsfonden Syd som förlagt en av sina medlemsträffar hos oss. Extra roligt att flera av deltagarna aldrig hade provat på golf och fick den möjligheten. Det slogs mängder av bollar på rangen, ända sent in på kvällen. Vi hoppas ni trivdes hos oss och välkomnar er alla tillbaka!

Publicerat: 2023-08-22 15:12 - Skrivet av Tobias Johansson