Vinterträning - v.46-50

ANMÄLAN VIA FORMULÄR LÄNGST NER PÅ SIDAN ↓

Vinterträning är förmodligen det bästa träningsupplägg som erbjudits på Sölvesborgs Golfklubb. Träningen bedrivs primärt som individuella lektioner i gruppmiljö.

Start v.46 och avslutning v.50. Deltagare som startar resan har förtur på sin plats till vinterträningen som startar v.3.

GYM används med golfspecifika övningar, främst för uppvärmning. En kvart innan officiell träningstid är gymmet tillgängligt för att kroppen ska kunna vara uppvärmd och redo till ditt träningspass. I samband med din svinganalys delar vi gärna med oss av övningar som är extra viktiga för dig.

PUTTANALYS - med hjälp av Video och Hackmotion får du personlig feedback och övningar. Hackmotion är en precis handledssensor som fångar handlederna och händernas förändring i din puttrörelse. Tillsammans med ett sikttest och frågor till dig får vi en bra underlag för att förbättra din puttning.

SVINGANALYS med hjälp av Trackman och video (både driver och järnslag) får varje deltagare personlig feedback och åtgärder för att ta golfen till nästa nivå. Som deltagare - fundera på "om du kunde förbättra en sak till säsongen 2025, vad skulle det vara?" ex. jämnhet i bollträff, mindre slice, mer höjd osv.

COACHNOW - Via plattformen coachnow kan du ta del av dina personliga analyser under resans gång.

STUDIOREKORD - Förra vinterträningen införde vi övningar som kallas studiorekord. Under vinterträningen finns en mängd olika övningar och utmaningar som utvecklar ditt spel. För er som gillar utmaningar finns en resultattavla där ledaren för respektive övning får notera sitt resultat och namn. Detta gör vi för att skapa en resultatinriktad träningsmiljö. Vi har trevligt och högt i tak under träningarna men vi tränar för att stimulera prestation!

Grovplanering

Pass Vecka Innehåll
Pass 1 Vecka 46 filma putt och sving
Pass 2 Vecka 47 Genomgång av analys & övningar
Pass 3 Vecka 48 Träning
Pass 4 Vecka 49 Träning
Pass 5 Vecka 50 Träning

Träningsgrupper (Dag & starttid, varje pass genomförs 55 minuter)

Tid Övrigt
Måndag kl.13:00 och 14:00
Tisdag kl. 15:00,18:00 & 19:00 Obs! Onsdag v.47
Onsdag kl.14:00

Pris & förmåner

1 300 kr / person (v.46-50)

Varje deltagare får en voucher som under träningsperioden ger 20% rabatt på all simulatortid. Anmäler du dig till träning v.46-50 samt från v.3 får du direkt tillgång till rabatten och behåller den till 13/4-25.

Du har förtur till den tid du väljer för vinterträningen som genomförs v.3-7, 9, 10-12. Totalt 9 veckor till priset 2 500 kr. Du kan byta grupp (planerade tider att tillkomma fr v.3: onsdagar kl.18 och kl.19).

Tränare: Filip Oesten ansvarar för upplägget och genomför det delvis med hjälp av Emil Brolin.

Max 5 deltagare/grupp.

Är ni en grupp som vill ha en egen tid? kontakta filip@solvesborgsgk.se

Pris: 1 300 kr/person, ej medlem: 1 600 kr. Betalas i shop alt. via swish till Sölvesborgs GK - 123 421 15 46, märk med "VT + ditt namn".

Missar du någon vecka? Berätta gärna det, ofta kan vi hitta en lösning för dig.

Kontakta Filip för frågor: filip@solvesborgsgk.se

ANMÄLAN VINTERTRÄNING v.46-50

Du måste fylla i alla fält märkta med stjärna.